Bewuste Visweek België

DSC_2292Van 7 tot 13 september werd in België voor de eerste keer de Bewuste Visweek georganiseerd. MSC, ASC en WWF Belgie F werkten ook hier samen om gecertificeerde vis te promoten. Samen met maar liefst zes supermarkten – Albert Heijn, Aldi, Carrefour Market/ Carrefour Hypermarches, Delhaize, Lidl en Spar (onderdeel van de Colruyt Groep) en twee fast food chains – McDonalds en Quick – is er flink uitgepakt om de Belgische consument te informeren over het belang van duurzaam gevangen en verantwoord gekweekte vis.

Tijdens de Bewuste Visweek in België wilde werd ook de hulp ingeschakeld van 17 bekende Belgische chefs. Zij inspireerden met “bewuste vis” recepten. Kijk maar eens op: www.bewustevisweek.be
Delhaize kondigde tijdens de Bewuste Visweek aan om tegen 2020 80% van hun visproducten MSC of ASC gecertificeerd te hebben, zowel voor het aanbod vers, bevroren, in blik en klaargemaakte maaltijden. Lidl had een prachtige instore presenttaie van hun gecertificeerde visaanbod.

 

En Spar had in hun magazine een prachtige rapportage over een gecertificeerde visserij.

De aandacht in de media voor de Bewuste Visweek was groot. Veel verschillende kranten en tijdschriften hadden het over de Bewuste Visweek en wat deze probeert te bereiken. Zoals hier in de Standaard of hier in de Morgen Maar ook op tv was de Bewuste Visweek goed aanwezig zoals hier op het Franstalige nieuws (vanaf 16.00). Kortom, ook Belgie kon niet niet om verantwoorde en duurzame keuzes voor vis heen!

© 2017 Bewuste visweek