Basisschool klas op bezoek bij Ouwehand Visverwerking B.V.

logo ouwehandMeestal richten duurzaamheidscampagnes zich vooral op volwassenen maar de Bewuste Visweek doet dit iets anders.

Onder het motto ” Jong geleerd is oud gedaan” richten ons we tijdens de Bewuste Visweek niet alleen op de mensen die vis kopen maar ook op de ”jongere” mensen voor wie gekookt wordt. Een van de partners van de Bewuste Visweek, Ouwehand, organiseerde een rondleiding voor een basisschool klas uit Katwijk in hun fabriek zodat ze met hun eigen ogen kunnen zien waar de haringemmertjes en potjes vandaan komen.

 

Groep 7 van de protestants-christelijke basisschool De Duinroos is donderdag 24 september bij Ouwehand Viswerking foto ouwehand fabriekgaan kijken hoe zij daar omgaan met duurzaam gevangen haring. Daar kregen ze te horen waarom het belangrijk is vis duurzaam te vangen en daarna kregen ze van plant manager Dick den Haas een rondleiding. Ze konden een kijkje nemen in de productie hal en mochten zelf ook een emmertje haring inleggen. En een rondleiding in een haringfabriek is natuurlijk niet compleet zonder het proeven van het product.

 

groepsfoto ouwehandAan het eind van de ochtend stapte de klas na een geslaagd uistapje weer de bus in om weer terug de schoolbanken in te gaan. En de emmertjes met de haring die ze zelf hadden ingelegd die kregen ze natuurlijk mee naar huis.

© 2017 Bewuste visweek